SAD. Na berzi se tradicionalno trguje akcijama manjih i manje poznatih firmi, na šta ukazuju i zahtevi za listing (tržišna vrednost akcija u javnom posedu firme mora biti veća od 3 miliona dolara).
Američku berzu karakteriše: likvidnost, mala razlika između cene ponude i tražnje, smanjen nivo promenljivosti, zaštita od „prodaje na prazno“, efikasnost aukcijskog tržišta i trgovina preko specijalista. Ključni element američke berze predstavlja nadzor koji vrše posebna odeljenja za nadzor, koja su odgovorna za praćanje ukupne trgovine na berzi.
Američka berza je aukcijsko tržište na kome se cene za različite proizvode određuju javno, na osnovu ponude i tražnje.
Učesnici na američkoj berzi su: specijalisti, registrovani trgovci i brokeri na parketu. Specijalisti na parketu američke berze su iskusni profesionalci iz vodećih finansijskih firmi. Kao članovi berze, specijalisti obavljaju veliki broj funkcija i imaju niz posebnih obaveza kako bi ispunili osnovni zadatak, a to je održavanje pravičnog i regularnog tržišta hartija.
Specijalisti spajaju kupce i prodavce i pomažu im da direktno trguju međusobno. Registrovani trgovci ili marke mejkeri su članovi berze koji obezbeđuju dodatni izvor likvidnosti za hartije kojima se trguje na berzi. Oni trguju u svoje ime i za svoj račun i osiguravaju likvidnost tržišta.
Brokeri na parketu su i članovi berze koji učestvuju u trgovini nastojeći da postignu najbolju cenu za svoje klijente, pri čemu oni mogu biti i komisioni i nezavisni brokeri.
Standardi za listing na berzi su kvantitativni i kvalitativni. Kvantitativni standardi za inicijalni listing i za američke i za inostrane kompanije su:
• akcijski kapital od 4 miliona dolara
• dobitak pre oporezivanja 750.000 dolara
• tržišna vrednost plasiranih akcija – 3, 15 ili 20 miliona dolara
Predmet trgovine na američkoj berzi su: obveznice, akcije preduzeća i zatvorenih fondova, opcije i strukturirani proizvodi.
Na listingu berze se nalaze blagajnički zapisi, državni zapisi, državne obveznice, kao i obveznice 20 korporacija. Na berzi se trguje akcijama velikih i malih kompanija koje posluju duži vremenski period.
Američka berza predstavlja jednu od najvećih berzi opcija u svetu. Na njoj se trguje prodajnim i kupovnim opcijama na američke akcije, indekse i berzanske fondove, kao i nekonvencionalnim opcijama.
Strukturirani proizvodi predstavljaju novu i veoma široku grupu berzanskih proizvoda, koji se mogu odnositi na jednu akciju, korpu akcija, indeks, robu, dug emitovan u inostranoj valuti, a imaju za cilj da odgovore posebnim potrebama investitora i pruže im proizvode koji odgovaraju njihovim preferencijama u pogledu rizika i prinosa.
Gotovo 75% ukupne trgovine akcijama se odvija elektronski.