Elliott je objasnio da su se uzlazna i silazna ''ljuljanja'' tržišta uvek pokazivala u istim ponavljajućim obrascima, koji su zatim podeljeni na uzorke koje on naziva "talasi" (waves). Trebao je službeno potvrditi ovo motrenje i tako je smislio super originalni naziv: The Elliott Wave Theory (Elliotova teorija talasa).
5 - 3 talasni obrasci (5-3 Wave Patterns)
Elliott je dokazao da se trendovsko tržište kreće u, kako ih je on nazvao, 5-3 talasnim obrascima. Prvi 5-talasni uzorak se zove impulsni talas, a poslednji 3-talasni uzorak se zove korektivni talas. Pogledajmo prvo 5-talasni impulsni uzorak. Lakše je ako ga posmatrate kao sliku:
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
1. talas
Deonica radi svoje početne pomake prema gore. To je obično uzrokovano od strane relativno malog broja ljudi koji su odjednom (iz različitih razloga - stvarnih ili imaginarnih) osetili da je cena deonice jeftina i da je pogodno vreme za kupovinu. To je uzrokovalo porast cene.
2. talas
U ovom trenutku dovoljno ljudi koji su bili u izvornom (prvom) talasu razmotrili su da je deonica precenjena i uzeli su dobit (TP). To je
uzrokovalo pad cene. Međutim, deonica neće pasti do prethodnog dna jer se ponovo smatra dobrim ulovom.
3. talas
To je obično najduži i najjači talas. Deonica ima pažnju mase javnosti. Više ljudi je saznalo za deonicu i žele je kupiti. To uzrokuje da cena raste i raste. Taj talas obično prelazi najvišu tačku koju je napravio 1. talas.
4. talas
Ljudi uzimaju profit, jer se deonica opet smatra skupom. Taj talas je najčešće slab, jer obično ima više ljudi koji su još uvek bikovski raspoloženi i čekaju da kupe "na propadanju".
5. talas
Ovo je tačka u kojoj najviše ljudi kupuje deonice i uglavnom je vuče histerija. Poznato? U tim trenucima Vam se direktor kompanije počinje smeškati sa naslovne strane glavnih magazina kao osoba godine. Ljudi počinju dolaziti sa smešnim razlozima za kupovinu deonica i pokušaće Vas ugušiti ako se ne slažete sa njima. Odjednom su svi stručnjaci za deonice. Opet Vam je poznato?
To je trenutak kada deonice postaju najviše precenjene! Istovremeno, na drugoj strani započinje prodaja (shortanje) što pokreće ABC uzorak. I onda se svi pitaju - ko je uzeo moje pare!