cena se zove Indeks Robnog Kanala, CCI. Cena je strma ako je vrednost
indikatora visoka, i obrnuto, ako indeks ima nisku stopu, onda je cena
potcenjena. Indeks Robog Kanala se može primeniti ne samo na robu, već i
na finansijske instrumente.
Indeks Robnog Kanala može biti upotrebljen na dva načina:
1. Potraga za divergencijom
Indeks Robnog Kanala ne može biti viši od prethodnog maksimuma, tako da
kada se nova maksimalna cena dostigne, javlja se divergencija. Nakon
toga obično sledi korekcija cena.
2. Indikator Precenjeno/Potcenjeno
Fluktuacija Indeksa Robnog Kanala se javlja između +100 i -100. Kada je
stopa indikatora veća od +100, to ukazuje na stanje precenjenosti
(mogućnost pada) a kada je vrednost niža od -100 ukazuje na stanje
potcenjenosti (mogućnost rasta).
[You must be registered and logged in to see this image.]
Proračun
1. Da biste našli Tipičnu Cenu potrebno je dodati HIGH, LOW, i CLOSE cene za svaki bar i zatim podeliti rezultat sa 3.
TP = (HIGH + LOW +CLOSE)/3
2. Da biste izračunali n-period jednostavnog prosečnog kretanja tipičnih cena.
SMA(TP, N) = SUM[TP, N]/N
3. Za oduzimanje dobijenog SMA(TP, N) od Tipičnih Cena.
D = TP - SMA(TP, N)
4. Za izračunavanje n-perioda Jednostavnog Prosečnog Kretanja Cena apsolutnih D vrednosti.
SMA(D, N) = SUM[D, N]/N
5. Da pomnožite dobijenu SMA(D, N) sa 0,015.
M = SMA(D, N) * 0,015
6. Da podelite M sa D
CCI = M/D
Gde je:
SMA - Jednostavo Prosečno Kretanje Cena;
N - broj perioda korišćenih u izračunavanjima.