Bež knjiga je deo priprema komiteta federalnog otvorenog tržišta za svoje sastanke i objavljuje se 8 puta godišnje. Izveštaj se objavljuje dve srede pre svakog FOMC sastanka u 2:15 posle podne po EST-u. Knjiga je zbir ekonomskih uslova u svakoj od federalnih regiona. Izveštaj je uglavnom viđen kao indikator predviđanja kako bi Fed mogao reagovati na sledećem sastanku. Za najnovije izveštaje posetite vebsajt Federalnih rezervi.
Smatra se da je poverenje potrošača ključni deo ekonomske slike. Objavljuje se poslednjeg utorka u mesecu u 10 časova pre podne po EST, a izveštaj meri koliko se sigurnim osećaju potrošači u vezi stanja ekonomije i njihove potrošačke moći. Ideja je da što se više ljudi osećaju sigurnim u vezi stabilnosti njihovih prihoda jer postoji veća mogućnost da budu skloni kupovini. Izveštaj poverenja potrošača koristi oko 5,000 domaćinstva kao uzorak populacije i čak meri broj oglasa za potražnju pomoći u novinama kako bi se stekao osećaj za stanje na tržištu rada. Mnogi analitičari veruju da visok nivo poverenja kod potrošača može da izleči mnogo toga što muči ekonomiju. Kada većina podataka ukazuje na kočenje ekonomije, poverenje potrošača i visoka potrošnja mogu da pomognu tako što će ublažiti udar ili ubrzati oporavak. Za najnovije izveštaje posetite konferenciju odbora kompanije
Izveštaj naloga trajnih dobara meri koliko ljudi troše na dugoročne kupovine (proizvodi za koje se očekuje da traju duže od tri godine). Izveštaj se objavljuje u 8:30 pre podne po EST oko 26-og svakog meseca i za njega se smatra da pruža uvid u budućnost prerađivačke industrije. Izveštaji su podeljeni po industriji, koji pomažu da se eliminišu posledice jedne nestabilne industrije kao što je potrošnja na odbranu. Investitori su zabrinuti opštom slikom i time da se tržišta kreću po opštim trendovima u većini industrija. Za najnovije izveštaje posetite američki cenzus biro.
Indeks troškova zapošljavanja (ECI)
ECI je još jedna važna mera inflacije. Objavljije se u 8:30 pre podne po EST poslednjeg četvrtka u januaru, aprilu, julu i novembru. ECI meri cenu rada uključujući plate, beneficije i bonuse. Razlog zbog koga se ECI smatra indikatorom inflacije je zbog toga što kako se plate povećavaju, dodatna cena se često neposredno nakon toga prenosi na potrošače u vidu viših cena (inflacije). U kombinaciji sa izveštajem produktivnosti (vidi ispod) ECI može da otkrije da li je povećanje cene rada opravdano ili ne. Za najnovije izveštaje posetite vebsajt biroa za statistiku rada.
Izveštaj produktivnosti
Izveštaj produktivnosti meri koliki izlaz je kreiran od strane jedinice rada. Objavljuje se u 8:30 pre podne po EST oko 7-og drugog meseca svakog kvartala, podaci reflektuju aktivnosti tokom prethodnog kvartala. Ovaj indikator je bio od relativnog značaja do skorijeg vremena jer je Fed predsednik Alan Grinspen bio veoma zainteresovan za rast produktivnosti. Mnogi ekonomisti veruju da rast produktivnosti omogućava ekonomiji da raste do neobično visokih stopa bez izazivanja inflacije. Ako produktivnost raste, troškovi zapošljavanja se mogu povećati bez izazivanja povišene inflacije. Za najnovije podatke posetite biro za statistiku rada.
Stopa nezaposlenosti je mera nezaposlenosti radnika (iznad 18 godina) u odnosu na ukupnu radnu snagu i ona se izračunava mesečno pomoću anketiranja slučajnog uzorka od oko 60,000 domaćinstava i 375,000 fabrika. Jedan je od ključnih makroekonomskih indikatora. Samo su nezaposleni uzeti u obzir, odnosno ljudi bez posla koji aktivno traže posao. Stopa nezaposlenosti se izračunava deljenjem broja nezaposlenih brojem radne snage, gde je radna snaga suma nezaposlenih i zaposlenih. Za prirodnu stopu nezaposlenosti se smatra da čini oko 4-5 radne snage. Tretira se kao pokazatelj inflatornog pritiska kroz povećanje plata. Smatra se da plata raste brže sa nižom stopom nezaposlenosti, naročito ako se očekuje rast inflacije. U slučaju da se očekuje povećanje stopa, smanjenje stope nezaposlenosti pokreće rast američkog dolara.
Nepoljoprivredni platni spiskovi predstavljaju ukupan broj plaćenih američkih radnika za bilo koji posao, osim sledećih zaposlenih: opšti vladini službenici, zaposleni u neprofitnim organizacijama koji pružaju pomoć pojedincima, poljoprivrednici. Procenjuje se oko 400 hiljada kompanija i 50 hiljada kućnih ekonomija. Ovi podaci se objavljuju mesečno, revidirani u skladu sa sezonskim kolebanjima, itd. Nepoljoprivredni platni spiskovi, stopa nezaposlenosti, prosečna radna nedelja i zarada po satu se koriste za specifikaciju stope nezaposlenosti, to se takođe odnosi i na promene stopa. Visoke stope rasta pokazatelja stimulišu ubrzanje ekonomskog rasta.
Indikator signalizira trajnu i potrošnu industrijsku potražnju. Ovaj indikator karakteriše povećanje proizvodne aktivnosti i njen moguć rast, dok pad signala predstavlja njeno sniženje. Zbog toga valutni kurs raste ako raste ovaj indikator i pada ako se on snižava. Ovaj indikator uključuje naloge porudžbine trajnih i potrošnih dobara. Nalozi trajnih dobara uključuju dobra sa namenskim životnim vekom većim od 3 godine (automobili, nameštaj, građevinski materijali), koji čine više od 50 u totalu. Nalozi potrošne robe uključuju hranu, odeću, proizvode lake industrije, itd. Porudžbine fabrika karakterišu proizvodne aktivnosti. Povećanje indikatora je pozitivan faktor za ekonomiju, dok sniženje indikatora predstavlja negativan faktor.
Ravnoteža između plaćanja strancima (zaduženja) i isplata dobijenih od stranaca (krediti) uključuje: trgovinski bilans ili trejderski deficit i jaz plaćanja kapitala. Suficit kredita zaduženja čini platni bilans i izaziva rast nacionalne valute. Suficit dugovanja kredita čini deficit tekućeg računa i izaziva pad vrednosti nacionalne valute. Suficit tekućeg računa je povoljan signal nacionalne valute.
Broj ljudi koji su prijavili zahteve prvog posla. Podaci ukazuju na broj inicijalnih zahteva prijavljenih u sektoru za zapošljavanje viška zaposlenih za prijem nagrade. Podaci su do tekućeg datuma, ali su često varljivi indikatori ekonomske tendencije. Povećanje/smanjenje od onih koji su prijavili inicijalne signale u korist usporavanja rasta/ubrzanja. U tom smislu, uticaj na tržištu je nizak, mada je neki uticaj na ponašanje trgovanja u retkim slučajevima moguć. Zbog nedeljnih varijabilnosti podataka većina analitičara preferira praćenje prosečnog kretanja cena u okviru od četiri nedelje da bi dobili više različitih čitanja dok utvrđuju tendenciju glavnog tržišta. Obično jake zapremine (oko 30K) se smatraju značajnim za promenu trenda. Stalni pad inicijalnih zahteva signala ekonomskog rasta i poboljšanje na tržištu rada prouzrokuje porast dolara. Čitanje iznad 400 000 ukazuje na probleme na tržištu rada.
Tankan anketa
Da bi sastavili anketu ispitano je oko 8-10 hiljada biznismena iz različitih ekonomskih sfera. Kompanije, među kojima su 10-15 velikih korporacija, 30-35 — srednjih preduzeća, 50-55 malih preduzeća, su pitana u vezi 1) poslovnog okruženja, 2) proizvodnje i prodaje, 3) ponude i potražnje, 4) nivoa cena, 5) dobitaka, 6) direktnih investicija, 7) zaposlenja, 8)fiskalnih uslova. Top-menadžeri su posebno prozvani. Metode procene: difuzioni indeks (DI) — «Povoljni» minus «Nepovoljni», %poena, procentualna promena — promena indeksa u odnosu na isti period prethodne godine. Unapređenje povećanje istraživanja signalizira poboljšanje ekonomskih uslova i povoljno je za rast japanskog jena.
ZEU anketa je glavni indikator investitorskog poverenja. Izračunava se na osnovu ispitivanja 350 analitičara i institucionalnih investitora. Indikator pokazuje razliku između analitičara koji su optimistični u vezi budućeg ekonomskog razvoja Nemačke u roku od šest meseci i onih koji su pesimistični. Ako je većina anketiranih optimistična, čitanje je iznad nule, a ako je pesimistično — ispod nule. Primer: ako je trideset analitičara optimistično, trideset neutralno i četrdeset pesimistično, čitanje će biti «-10». Anketa se koristi za procenu nemačkih ekonomskih izgleda. Rast ZEU ankete uzrokuje rast evra.
PCE se sastoji od tri kategorije: trajna roba, potrošna roba i usluge. Izveštaj maloprodaje omogućava dobar uvid potrošnje trajnih i potrošnih dobara. Servis kupovine ima tendenciju rasta po prilično stabilnom tempu, čineći ovaj izveštaj relativno predvidljivim. Ekonomska recesija se često javlja jednom kada potrošači prestanu da troše novac, što uzrokuje pad potražnje. Druga strana povećanja ovog indikatora je pozitivan faktor za razvoj nacionalne ekonomije. Povećanje ovog indikatora može pokrenuti rast u maloprodaji, što je pozitivan faktor za ekonomski razvoj i utiče na rast američkog dolara.
Lična primanja mere primanja domaćinstva iz svih izvora pre plaćanja poreza na dohodak građana. Mere prihoda iz svih izvora mogu biti proračunate koristeći platne spiskove i podatke o zaradi iz izveštaja za zapošljavanje. To uključuje prihod od zakupa, prihod od kamata, isplate subvencija vlade, prihodi od dividendi, itd. Lična primanja ukazuju na buduće potrošačke tražnje. Objavljuje se zajedno sa ličnom potrošnjom. Povećanje ličnih primanja može izazvati rast maloprodaje, što je pozitivan faktor za razvoj ekonomije i porast američkog dolara.
Indikator stepena iskorišćenosti industrijskog kapaciteta. Iskorišćenost kapaciteta pokazuje stepen iskorišćenosti ekonomskog industrijskog kapaciteta. Ovo je dosta dobar pokazatelj ekonomskih akcija u budućnosti. Optimalna vrednost za ovaj indikator je 81.5. Vrednost koja je viša 85 signala ukazuje da se ekonomija pregrejava. Iako čak i preterana vrednost ovog indikatora može uzrokovati jačanje valute, visok pritisak na ekonomiju može doneti inflaciju, što signalizira da Fed može povećati diskontnu stopu. U slučaju da je vrednost indikatora mnogo manja od optimalne, to može signalizirati slabu ekonomiju i uzrokovati slabljenje valute. Cena dobavljača roba može uticati na cenu jer to poskupljenje može gurnuti dole cene akcija i obveznica. Kada se CU približi određenom pragu (oko 85) onda on počinje da se tretira kao signal moguće inflacije.
Mesečna istraživanja poverenja potrošača sprovodi Univerzitet u Mičigenu kako bi utvrdio poverenje potrošača. Dakle, meri se spremnost potrošača da potroše novac. To je vodeći indikator potrošačke klime. Sastoji se od dve komponente, sentimenta (oko 40% ukupnog indeksa) i očekivanja (drugih 60%) indeksa. Oko 500 potrošača odgovara na 5 pitanja u vezi sadašnje i buduće ekonomske situacije (2 i 3 odgovarajuća pitanja). Odgovori na prva dva pitanja formiraju istraživanje trenutnih uslova, dok poslednja tri pitanja formiraju indeks očekivanja. Porast indeksa signalizira pozitivnu perspektivu ekonomskog rasta, dok pad signalizira moguće usporenje rasta. Rast indeksa uzrokuje napredak američkog dolara.
Istraživanje proizvođača iz Filadelfije (SAD) se odnosilo na njihov odnos prema trenutnoj ekonomskoj situaciji. Filadelfija Fed indeks je pregled od oko 100 proizvođača iz Filadelfije, koji treba da ukaže na njihov stav prema trenutnoj ekonomskoj situaciji i perspektivama za narednih 6 meseci. Kada je ispod nule indeks signalizira privredno usporavanje stope rasta. Ovaj indeks može ukazati na to šta se može očekivati od ISM indeksa (Institut za indeks snabdevanja, bivši NAPM — Nacionalna asocijacija menadžera nabavke), koji izlazi nekoliko dana kasnije. Ovaj indeks ukazuje na rast američkog dolara.
Čikago PMI indeks je nastao kao rezultat glasanja menadžera nabavke industrije Čikaga. On karakteriše proizvodnju, proizvodne cene i status trgovačkih zaliha. Čitanje indeksa ispod 50 karakteriše ekonomsku recesiju. Objavljuje se neposredno pre NAPM, što izaziva dodatnu pažnju. Čitanje indeksa Čikago PMI iznad 50 se obično tretira kao rast industrijske aktivnosti.